Sonderangebot Stämpflis juristische Lehrbücher: Bis Ende November profitieren Sie von 20% Rabatt auf folgende Lehr- und Praxisbücher.
Fokusthemen
Publikationen
Services
Autorinnen/Autoren
Verlag
Shop
LEXIA
Zeitschriften
SachbuchLOKISemaphor

Marques 3D et autres marques non-traditionnelles

3D Trademarks and other Non-Traditionally Trademarks

Inhalt

Cet ouvrage rassemble les contributions consacrées aux Marques 3D et autres marques non-traditionnelles présentées lors de la Journée de Droit de la Propriété Intellectuelle (www.jdpi.ch ) organisée le 14 février 2019 à l’Université de Genève. Ces contributions sont : Enregistrement des marques non traditionnelles en Suisse : bilan et perspectives (Eric Meier/Olivier Veluz/Franziska Gloor Guggisberg) ; International Developments on Non-traditional Trademarks (Marcus Höpperger) ; The curious cases of unconventional trade mark (Philipp von Kapff) ; Protection of Non-Traditional Trademarks under US Law (Julia Belagorudsky) ; Why Non-Traditional Trademarks Matter to the Luxury Industry (Olivia Dhordain) ; Marques non traditionnelles, leçons de la pratique judiciaire - Do’s and Don’ts (Guillaume Fournier) ; Non-Traditional Trademarks As Means to Protect Product Designs and Aesthetic Product Features: What is the Impact of Creativity and Innovation? (Irene Calboli) ; Non-Traditional Marks, Freedom of Competition and Freedom of Expression - Giving Equal Weight to Fundamental Interests in the Fields of Commerce and Culture (Martin Senftleben)

Bibliografische Angaben

Januar 2019, 214 Seiten, propriété intellectuelle - intellectual property, Französisch
Schulthess
978-3-7255-8730-8

Schlagworte

Weitere Titel zum Thema