Sonderangebot Stämpflis juristische Lehrbücher: Bis Ende November profitieren Sie von 20% Rabatt auf folgende Lehr- und Praxisbücher.
Fokusthemen
Publikationen
Services
Autorinnen/Autoren
Verlag
Shop
LEXIA
Zeitschriften
SachbuchLOKISemaphor

Digital Business

Strategien, Geschäftsmodelle und Technologien

Inhalt

Digital Business ist ein wesentlicher Erfolgs- und Wettbewerbsfaktor für Unternehmen. Das Buch behandelt die Grundlagen, Entwicklungsmöglichkeiten und Geschäftsmodelle. Neben operativen Managementthemen werden auch die digitale Transformation, die digitale Automatisierung und Robotik, Ansätze der Künstlichen Intelligenz oder etwa das Quantum Computing thematisiert.


„This book is a ‘must have’ for any senior executive who is serious about competing in the New Economy. This book is not about fads, hype, or buzz. Rather it provides compelling new-to-the-world concepts and frameworks that will stand the test of time. It will prove to be a standard reference text for the field in the years to come.“

Professor Bernard J. Jaworski, Peter F. Drucker Chair in Management,
Claremont Graduate University


„In his book ‘Digital Business’, Bernd Wirtz addresses the anatomy of business enterprise as business becomes e-business. Moving from value chain to supply chain, from supplier relationships to customer interfaces, Wirtz thoughtfully analyses the impacts of digital technology on business as we know it. His analytic tour de force is a comprehensive account of how e-business differs from, and is complementary to, traditional business. Based on powerful insights targeting theorists and practitioners alike, Wirtz’s volume is destined to become the bible for e-commerce strategists who thrive on rigor and depth. Cutting through the hype that has swept the world of e-business in recent years, Wirtz puts the raft of e-commerce trade books to shame. For anyone who wants to understand the reality of e-business, this is the real thing.“

Professor Jeffrey F. Rayport,Harvard Business School Professor of the year 1997-2000, Founder of Marketspace LLC/Unit of Monitor Group


Der AutorUniv.-Prof. Dr. Bernd W. Wirtz  ist Inhaber des Lehrstuhls für Informations- und Kommunikationsmanagement an der Deutschen Universität für Verwaltungswissenschaften Speyer.

 


Bibliografische Angaben

März 2024, 1159 Seiten, Deutsch
Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler
978-3-658-41466-5

Inhaltsverzeichnis

Schlagworte

Weitere Titel zum Thema